Sklepy wielkopowierzchniowe, z reguły są to sieci sklepów zajmujące się sprzedażą artykułów spożywczych pod jedną marką (powszechnie kojarzonym przez konsumentem logiem firmy).

W tym wypadku istotna jest szczególna dbałość o jakość sprzedawanych artykułów ściśle związana z dbałością o wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Każdy ze sklepów sieci powinien posiadać indywidualną dokumentację systemu bezpieczeństwa żywności i żywienia (księga HACCP, księga GHP/GMP, dedykowane rejestry), przy przygotowaniu takiej dokumentacji należy uwzględnić wszystkie aktywności prezentowane przez dany sklep wielkopowierzchniowy, w tym niejednokrotnie punkty gastronomiczne na terenie sklepu. W tym wypadku należy pamiętać o firmach zewnętrznych współpracujących z danym sklepem i posiadających swoje punkty sprzedaży na jego terenie. Takie firmy posiadają swój odrębny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności, niemniej jednak sprzedaż ich produktów kojarzona jest z logiem/marką sklepu wielkopowierzchniowego/ hipermarketu na terenie którego świadczą usługi sprzedaży artykułów spożywczych, z tego też powodu należy w zarządzaniu jakością uwzględnić sposoby weryfikacji tego typu współpracowników.